tirsdag 13. juli 2010

Kjøkkenhage og bærbusker







Nå kan jeg foreta den første innhøstingen. Har endel bærbusker i hagen, dvs. rips, solbær og stikkelsbær. Ripsen og solbærne er modne nå. Jeg er ikke så flink til å sylte og denslags, så de spises mest med én gang. En skål rips med vaniljesaus er god sommerdessert.


Kjøkkenhagen har også gjort nytten. Har høstet reddiker og salat, og nå venter jeg på gulerøttene. Redrikene ble lange istedet for runde. Jeg har sannsynligvis ikke vært flink nok til å tynne ut, så de hat stått litt trangt. Dette var nemlig runde reddiker.




2 kommentarer:

  1. Hm ... Det var et godt tips, det der med reddikene. Tror jeg skal gå ut og tynne litt ekstra :-)

    Fin blogg du har.

    Marie

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar:) Det har ihvertfall hjulpet på mine reddiker.

    SvarSlett