mandag 28. juni 2010

Roser









Roser er de blomstene jeg har mest av. Det er fordi jeg har overtatt hagen etter mormor og hun var en roseelsker. Mange av sortene er gamle og de dufter. Det er deilig å åpne terassedørene om morgenen og bli møtt av roseduft. I det siste har jeg hatt problemer med både lus og tørke. Luseproblemet løser jeg ved å spraye rosene med en blanding av vann, eddik og grønnsåpe. Det funker. Tørkeproblemet er større. Jeg vanner rosene hver dag, men allikevel har jeg et par busker som har helt tørre blader. Har også noen røde klatreroser som ser ganske stusselige ut nå om dagen.

5 kommentarer:

  1. Er litt sløv, men gratulerer med ny hageblogg cecilie! Hurra :)

    SvarSlett
  2. Når jeg ser dette, så ønsker jeg meg hage! Blir ikke like mye stas på en ballkong i tredje etasje :-)

    Nydelig bilder!

    SvarSlett
  3. Takk for det Eva! Du får komme deg ned på bakkeplan:)

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder av nydelige roser og så kjekt med ny hageblogger.
    Lykke til med din nye flotte hageblogg.
    Jeg bruker eddik på ugress i singelen, lurer derfor på hvilke blandingsforhold du bruker på rosene mot lus?
    Ønsker deg en fortsatt fin søndag:o)

    SvarSlett
  5. Hei!

    Jeg tror jeg brukte 1/3 del av hver. Tar det litt på slump. Det har ikke skadet rosene hittil.

    SvarSlett